Ősztől B kategóriás jogosítvánnyal is lehet jelentkezni buszvezetői képzésre
Az intézkedésre Lázár János államtitkára szerint azért van szükség, mert nagy a szektorban a munkaerőhiány.
Az intézkedésre Lázár János államtitkára szerint azért van szükség, mert nagy a szektorban a munkaerőhiány.
Alig egy hónappal azután, hogy Lázár János „már nem barátkozunk” a Siemensszel kijelentésével lefújt egy beszerzést 115 villanymozdonyra, most a helyettese mégis barátibb hangot ütött meg, mondván: a német cég mégis számításba jöhet. Ám az államnak továbbra sincs pénze a projektre.
Korábban arról jelentek meg hírek, hogy az akár százmilliárdos beruházás parkolópályára került, most azonban kiderült: az építési és közlekedési miniszter megadta az engedélyt a közbeszerzési eljárás megindítására.
Június 6-ig 270 beruházást függesztett fel Lázár János építési és közlekedési miniszter tárcája – derül ki egy friss listából. Ez kevesebb, mint a tavaly ősszel közzétett 284 tétel, de így is szép számmal vannak a listán elmaradó híd- és útépítések, lefújt oktatási-, sport-, és egészségügyi beruházások.
A cégek munkájának átvételét követően és többlépcsős jóváhagyást után fizetnek - közölték.
A Telex kérdésére azt is elárulta a Nemzeti Örökségvédelmi Fejlesztési Nonprofit Kft., hogy nem tervezik további kastélyok bezárását.
Az átütemezett tervek szerint 2026-tól működnie kellene, de a Lázár-féle minisztérium miatt újabb csúszás jöhet.
Az építési és közlekedési minisztert az Országgyűlés Vállalkozásfejlesztési Bizottsága hallgatta meg.
Egy titkolt kormányhatározattal adnának még 17 milliárd forintot az egyik legnagyobb vasúti fejlesztés költségeire, miközben a műszaki tartalom jelentősen csökken. A kormány kivenné a beruházást az uniós operatív programból, inkább a magyar adófizetőkre terhelve azt.
Az ügyben a rendőrség is eljárást indított.
Az már biztos, hogy több, együttes ok vezetett a halálos tömegszerencsétlenséghez március 11-én az M1-es autópályán. Az illetékes, Lázár János vezette minisztérium nem zárta ki, hogy ha a folyamatban lévő nyomozás ezt indokoltnak látja, szigoríthatnak a törvényi előírásokon.
Még kormánypárti körökben is ellenérzéseket váltott ki Lázár János legújabb törvénytervezete, amelynek alapján az építési miniszter saját döntésével, bárkinek a kérésére ingyen tulajdonba adhatná az ország legszebb kastélyait.
Az ártéri híd építése a kalocsai oldalon áll jobban, de a paksi oldalról már tolják a hídszerkezetet a folyó fölé.
A miniszter továbbra is a "vidék az első" narratívát fújja, de állítja, hogy nem azért teszi, mert a Fidesz-szavazók inkább vidékiek.
Az ügyben az rtl.hu megkereste az építési minisztériumot, hogy megtudja, felvetődött-e az összeférhetetlenség kérdése, de nem kapott választ.
A laphoz eljutott törvénytervezet szerint az épületek úgy veszítenék el közvagyon jellegüket, mint a magyar felsőoktatás nagy része.
Az Alaptörvény önkormányzati vagyonra vonatkozó passzusaival is szembemegy a tervezet az önkormányzati szövetség állásfoglalása szerint.
Az államtitkár arra reagált, hogy a jelek szerint Lázár János kivégezte a szerelemprojektjét, a Városmajor megújítását.
Az önkormányzatok pozícióját jelentősen gyengíti az új építésügyi törvénytervezet. Korábban, egy személyes találkozón éppen az előbbi ellenkezőjét ígérte a szegedi polgármesternek a miniszter.
Az új építésügyi törvénytervezet alapján a miniszter diszponál minden uniós vagy állami forrásból finanszírozott beruházás felett. Ez verte ki a biztosítékot a szegedi politikusnál, szerinte ez nemcsak alaptörvény-ellenes, de kivitelezhetetlen is.